Vámügyintézés

Vámügyintézés: Teljes körű vámügyintézés, beleértve az előzetes tanácsadást, a termék tarifális besorolását, tájékoztatás az esetleges korlátozásokról és az igénybe vehető kedvezményekről, a vámteher kalkuláció elkészítése stb. A teljes körű vámügyintézés egy olyan komplex szolgáltatást jelent részünkről, amely tartalmazza az alábbiakban ismertetésre kerülő szolgáltatásokat is.

· Vámtarifaszám meghatározás: az ügyféltől kapott áruminta, termékleírás és egyéb információk alapján meghatározzuk a termék vámtarifaszámát, kiegészítő kódját, export-visszatérítési nomenklatúráját (EVN). A helytelenül meghatározott vámtarifaszám miatt egy utólagos ellenőrzést követően jelentős pótlólagosan befizetendő vámot, adót, ÁFA-t és bírságot szabhatnak ki az illetékes hatóságok! Mert az export-visszatérítési nomenklatúrától függ az export-visszatérítés mértéke!

· Vámteher kalkuláció: A fentiek ismeretében pontos kalkulációt készítünk a fizetendő vámok, adók, ÁFA és egyéb költségekről.

· INTRASTAT ügyintézés: Az EU-s adószámmal rendelkező vállalkozások, amelyeknek az utolsó 12 hónapban mért forgalma kivitelben, vagy behozatalban meghaladja a nettó 100 millió forintot, (havi rendszerességgel) INTRASTAT jelentést készítésére kötelezett. A vállalkozásunk ügyvezetése évtizedes külkereskedelmi statisztikai gyakorlattal, saját fejlesztésű szoftverrel, kedvező átalánydíjas, vagy tételes elszámoláson alapuló díjazással áll ügyfeleink rendelkezésére.

· termékdíj kalkuláció: Megbízás alapján elkészítjük a fizetendő termékdíjra vonatkozó kalkulációt.

· Folyószámla egyeztetés: A Vám és Pénzügyőrség Számlavezető Parancsnoksága által vezetett számlák egyenlege gyakran eltér az ügyfelek nyilvántartásában szereplő egyenlegtől. Ez leginkább akkor jelent gondot, ha az ügyfél úgynevezett "nullás" igazolást szeretne kérni (pl.:pályázathoz, közbeszerzéshez, adó visszaigényléshez, adó átvezetéshez, stb.), s a folyószámla egyenleg befizetési kötelezettséget jelez. Az ügyfél ilyenkor hiába hivatkozik arra, hogy ö mindig rendesen megfizette a vámot, addig nem tud előre lépni, amig a folyószámláját nem egyeztette le, nem rendezte a vitás tételeket. Mivel a folyószámla egyeztetetés idő igényes folyamat ezért azt célszerű minél hamarabb elvégezni, így elkerülhető, hogy a "nullás" igazolás hiánya miatt kerüljön hátrányos helyzetbe.
Megbízás alapján vállaljuk a Vám és Pénzügyőrség Számlavezető Parancsnoksága által vezetett számlák egyeztetését, s az egyeztetés végeredményeként rendezett folyószámlát és "nullás" igazolást adunk át ügyfeleinknek.
Copyright 2002-2007 Másik Bt. All rights reserved.

Másik BT
Contacts